reklama

Od Hokeja cez cyklistiku až k Triatlonu

Krátke a intenzívne hokejové tréningy vystriedali dlhé vytrvalostné tréningy - plávania, bicyklovania a behania. Triatlon je pre mňa bezpochyby najťažší vytrvalostný šport na svete a verím, že je to pre mňa tá správna výzva.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Toto je môj prvý blog v živote, od strednej školy som nič dlhšie nepísal, tak hned' na začiatku sa ospravedlňujem za všetky chybičky krásy, ktoré sa v riadkoch nižšie naskytnú :-)

Ked' som pred troma rokmi skončil s aktívnou hokejovou kariérou, ktorej som zasvätil 15 rokov svojho života, dlho som si nevedel nájsť šport ktorý by ma napĺňal popri práci kondičného trénera, kde som toho športu mal už aj tak dosť. Spočiatku to bolo všeličo, čo prišlo od futbalu, cez tenis, florbal, hokej, bicykel, beh až po squash. Užíval som si to, kedže popri hokeji moc priestoru na ostatné športové aktivity nebolo. Časom mi však začal chýbať pocit, že to, čo robím musí mať aj nejaký zmysel, chcel som sa neustále zlepšovať a napredovať.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Z tých všetkých športov mi najviac učarovala cyklistika - cestná a môžem hrdo povedať, že za to môže kto iný, ako PETER SAGAN a mánia, ktorá okolo neho vznikla. Fascinovala ma v televízore ta rýchlosť, akou sa tí cyklisti premávali po tej ceste - však niektorí su rýchlejší ako auto :-) Tak som si kúpil v auguste 2015 svoj prvý cestný bicykel, vedel som o ňom LEN to, že je karbónový :-) Prečo LEN to? Lebo kamarát ma rýchlo zavolal do partie cyklistických nadšencov - ŽILETIEK, kde hned' na prvej spoločnej cyklojazde ( myslím, že to bolo na Čierny Váh ) spustili na mňa otázky typu, aký to máš veľký rám? Akú to máš kazetu? Aké to máš kľuky a pílu? Ja som na nich pozeral ako puk, že, čo je kazeta a kľuky nemám ani šajnu a že pod'me sa radšej baviť o tepoch a energetických systémoch v tom som viacej doma a tiež to súvisí s cyklistikou :-)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dokonca roka som najazdil ešte 500 kilometrov s pocitom, že som konečne našiel šport, ktorý ma baví a napĺňa a chcem sa mu venovať zmysluplnejšie aj nad'alej. V zime som sa venoval ešte intenzívnejšie hodinám spinningu, ktorého som bol inštruktorom, a ľudia dostávali neraz zabrať len kvôli tomu, že ja som si potreboval urobiť nejaké anaeróbne intervaly v rámci prípravy na bicykel :-))) Týmto sa Vám ospravedlňujem, ale aj d'akujem :-) Samozrejme, že už počas zimy som pokukával na internete po novom bicykli, lebo som zistil, že som si kúpil asi o dva číšla menší. Prvé jarné kilometre som absolvoval ešte na starom bicykli, kým mi nešiel popod okná v robote ten istý kamarát, ktorý ma zlákal do partie ŽILETIEK a ktorý vlastní zhodou okolností športový obchod - samozrejme aj s bicyklami. Nemusel ma prehovárať dlho a už aj som išiel z obchodu aj s novým bicyklom so Saganovým dizajnom :-) Celú cyklistickú sezónu 2016 som tak už absolvoval na novučičkom bicykli a tachometer sa mi 1. októbra po poslednej jazde zastavil na pre mňa dovtedy slušnom čísle 4500 kilometrov. Čo ma však potešilo ešte viac bola moja výkonnosť, ktorá išla oproti minulému roku rapídne hore a ked' som zavítal po približne dvoch rokoch k športovému lekárovi na Spiroergometrické vyšetrenie, kde som bol naposledy ešte ako hokejista, tak jeho prvá otázka po videní výsledkov bola '' DOPUJEŠ? '' kedže parameter VO2 max mi vyletel zo 60 ml/kg/min na 73 ml/kg/min :-) .. tak som mu to vysvetlil, že už hokej nehrám, schudol som približne 10 kíl, bicyklujem, zavše behám a doktora Ferrariho nepotrebujem :-) Povzbudený výsledkami a totálne prepadnutý cyklistike som začal špekulovať, čo môj bicykel ešte potrebuje. Karbónové kolesá nech to dobre vyzerá, ked' to už náhodou nepôjde, ale hlavne WATTMETER aby to išlo! WATTMETER je azda najdôležitejší prístroj v tréningu cyklistov. Už som sa nevedel dočkať jari, ked' začnem jazdiť a porovnáť čísla - watty, tepy, rýchlosti. Čísla - tie ja milujem, asi uchýlka z práce, lebo čísla predsa nepustia :-) Niekedy si hovorím, že keby neboli tieto všetky tabuľky, športové aplikácie, prístroje a meraše tak ani nešportujem :D Avšak okrem výbavy bicykla som začal rozmýšlať aj nad tým, čo k tomu bicyklu ešte pridať, aby to nebol stereotyp, kedže ak nemám čas viac ako dve hodiny na cyklistický tréning moc tých trás, kde sa dá isť previesť na Liptove nieje.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tak som začal poškulovať po Triatlone, ved' bicykel mi celkom ide, beh tiež nieje najhorší, ale najväčší kameň úrazu bude pre mňa plávanie. Pamätám si, že ked' som mal 7 rokov, mama ma prihlásila na plavecký krúžok, avšak po prvom tréningu som skončil. Dôvod? Po tréningu, ktorý som asi prežil bez ujmy, som namiesto mužských šatní zamieral do ženských, kde som sa potom rozplakal a už nikdy som sa na plavecký kružok vrátiť nechcel. Hm, škoda, mohol som teraz mať o starosť menej, mali byť na mňa troška prísnejší a dokopať ma tam znova.

PREČO PRÁVE TRIATLON?

Bohužiaľ už je neskoro plakať nad rozliatym mliekom a aj preto som si vybral práve Triatlon - lebo je to pre mňa obrovská výzva práve kvôli tomu, že plávanie je pre mňa hotová pohroma. Výzvy mám rád a ked' si niečo zaumienim, tak idem aj cez mŕtvoly. Je to individuálny šport, kde sa musíte spolahnúť len sami na seba, nikto vám nepôže a každý ide za seba a to ma po pätnástich rokoch v hokeji - kolektívnom športe fascinuje najviac. Tak som si v decembri 2016 našiel plaveckého trénera, pridal bežecké tréningy a pokračoval v hodinách spinningu ( aj ked' som už poškuloval po cyklistickom trenažéri :-) ) a tým sa začala písať moja nová kapitola športového života - TRIATLONU.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Rok 2017 som si dal, ako cieľ, kde sa chcem naučiť správnu techniku plávania, nabicyklovať minimálne 7500 kilometrov, nabehať 1200 kilometrov, adaptovať sa na dvoj až troj-fázové tréningy a absolvovať nejaký kratší triatlon. Sezóna sa pomalý končí a niektoré cieľe sa mi už podarilo naplniť, k niektorým mi už veľa nechýba. Cítim že, že tento tréning ma napĺňa po fyzickej aj mentálnej stránke, nechýba mi motivácia a to je najdôležitejší faktor do d'alšej práce :-) 

Šimon Klimčík

Šimon Klimčík

Bloger 
  • Počet článkov:  1
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Čaute športovci, moje meno Šimon Klimčík a pracujem ako kondičný tréner v Liptovskom Mikuláši. Šport je môj život a preto som sa rozhodol ten svoj športový život priblížiť aj Vám, prostredníctvom tohto blogu. Verím, že bude pre Vás inšpiratívny! :-) Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu